Showing posts with label english movie. Show all posts
Showing posts with label english movie. Show all posts

Thursday, April 14, 2016

Cara Download Movie Free - Ganool

Assalamualaikum dan hai all~

sebelum ni aku penah share cara - cara nak download movie dari website HDMoviesPoint, Pencuri Movie dan jugak Filmxy.com.

kali ni aku nak share cara macam mana nak download movie free dari satu lagi website iaitu Ganool.
Ganool yang selalu aku sedut movie adalah Ganool selain dari Ganool.uk.

1) mula - mula masuk website Ganool.

2) akan tepampang movie - movie kat situ atau korang boleh je search dalam box yang berlabel 1. atau boleh pilih based on Box office, Genre, Years seperti yang belabel 2.
contoh, korang pilih Moon (2009). Klik pada gambar.

 

 3) ada 2 link pilihan untuk  korang pilih. mana - mana bekenan. contoh, MyLinkGen.


4) Klik "Continue to file"


5) Klik "Download"

 

6) klik "I'm not a robot". pehtu klik "AUTHORIZE DOWNLOAD"


7) Klik kotak hijau Download.

 

 8) then, klik lor IDM  tuh~ yeay!


enjoy your movie and thanks all~! 


Friday, August 14, 2015

Cara Download Movie Free - HDMoviesPoint

 
 
1) Masuk website HDMoviesPoint. Pilih mana mana movie. Contoh Mission Impossible. 


 2) Scroll bawah dan klik "Download Now"


3) Klik "Download Now"


4) Tunggu sampai IDM box keluar then you're DONE!



*website ni untuk movie yang bersaiz besar mostly 1GB dan keatas tapi tak menjamin quality gambar elok okay. tak jamin dia HD
*movies taklah banyak macam website PencuriMovie dan Filmxy tapi sebab FREE kan, okaylah tu.
 

Thursday, August 13, 2015

Cara Download Movie Free - Filmxy.com

 
*korang akan lebih senang dengan adanya IDM. 
*allow pup-up
1) Masuk website Filmxy
2) Pilih mana mana movie yang rasa bekenan di hati. Contoh 'Lion King 2'. Klik pada tajuk atau 'Read More'.


3) Scroll bawah sampai jumpa klik "Download".  


4) Pilih quality download yang mana bekenan di hati sanubari. Contoh "Uptobox Download link".
Even 720p, kualiti gambar dia terbaik punya. Clear.



5) Klik "Create Download Link". Tunggu dia generate link.


 6) Klik "Click here to start your download"


7) Tunggu sampai box IDM keluar. Klik "Download".



In case lepas korang setel untuk Step 4, then keluar macam bawah ni, maksudnya korang kena tunggu dulu selama 16 min 44 s macam dalam box hijau.


- kebanyakan movie kualiti gambar tiptop. 
- boleh dikatakan hari hari update tapi tak semestinya cerita yang paling latest. mungkin taon 1990an pun ada.
- ada movie yang ada subs, ada yang takde.
- available movie omputeh, hindustan, jepun, mandarin..kot. haha

 Enjoy! Any problem just let me know. bubbye bebeh~
korang juak boleh try kat website nih PencuriMovie