Tuesday, November 10, 2015

Ceritanya Biasa Sahaja.

 
Currently 2.25 AM, MY. Lately, memang susah nak lelapkan mata. Too many things came through my mind. Important? atau saja saja buat penting. 

entah.

Sejak interview session 2 weeks ago, aku rasa macam makin paranoia. 
I'm thinking too much maybe.
maybe plus insomnia disorder sikit? 

pun entah.

me not all the time. hell yeah~

almost 2 weeks I'm still waiting. after all, what I can say, I just hate the uncertainty. that's it!

job hunting really turned me into a stress-hateful-crazy paranoia person. could all of those matters will lead me to PPD someday? Gila! 
sakit mental kau nanti. campur lagi sakit jiwa. 

overstress kah aku?
bila mata tak dapat pejam, mimpi tak dapat datang. 
rather than dok berangan angan'ing golek'ing kiri kanan atas katil, rajin betul aku memblogwalking di keheningan malam.

baca kisah kisah kehidupan orang sometimes sikit sebanyak kita dapat belajar dari life dorang. even kita tak kenal pon dorang tu siapa.
but, bila tengok kehidupan dorang macam happy je selalu, I keep wondering and wondering...

bestnya hidup dorang!
bestnya dah kerja hebat hebat!
bestnya dah kawin!

itu apa yang aku pandang. bukan yang aku rasa.
the reality in life could be vice versa and most of them, hell yeah!
ya, kita tak akan faham selagi kita sendiri tak rasa.

aku tak cakap yang bila dorang happy, dorang pura pura happy. 
cumanya ada sesetengah begitu.
ada yang happy je, tetapi dorang pandai sembunyikan masalah dari pengetahun umum.
in other words, they choose to be happy more than to keep hating other peoples' life.
respect!

sometimes there are something that will put me in over suspicious situation. 
like- 
kenapa aku tak tak dapat kerja macam dorang kerja?
dan dengan bantuan syaitonnirajiim tanpa disuruh, suspicious suspicious tu akan makin bertambah banyak dan semakin ke belakang kebelakang.
korang paham tak apa yang aku cuba katakan ni? sebab aku pun macam tak berapa nak paham apa yang aku tulis. haha!

mentang mentanglah depavali hari ni, cakap pun nak serupa kap lam ya nga sikit sikit. 
sikit ja.

macam aku cakap tadi, once that thought keep pondering through my mind-
kenapa aku tak boleh kerja macam dorang?

then aku akan mula relate kan dengan kehidupan aku yang kebelakang belakang lagi.
kenapa dulu aku tak performed leklok kat uni?
then, kenapa dulu aku bukan budak MRSM/ SBPI/ and etc.
then, kenapa dulu SPM aku tak berapa bagus.
dan bermacam macam then lagilah!

ha, tu ceghita dia.
 
aku ni jenis yang suka motivatekan diri sendiri in case aku tengah down gila gila, aku akan cuba sedaya upaya positifkan diri/ minda/ jiwa/ lahiriah/ batiniah/ dan banyak yah yah lagilah!
maka dengan itu, dipendekkan ceghita (pendek celah mana pun aku taktau), terjumpalah satu video ni yang sedikit sebanyak memberikan motivasi kat aku pepagi buta ni.

LAST DAY OF SCHOOL




based on essay SPM berjela aku tu nampak sangat macam aku jenis tak tahu nak bersyukur dan hargai apa yang aku dah ada sekarang. 

aku mungkin tak dapat kerja yang hebat hebat macam yang aku idamkan, tapi sekurangnya dulu parent aku masih mampu support aku untuk belajar. 
tapi ianya tidak pada Siew Fang.

after sekolah, aku tak perlu kerja part time teruk teruk sebab parent tak sesusah Siew Fang. malah Siew Fang siap kena tanggung adik beradik yang lain lagi. ayahnya yang sakit.

after all, segalanya letak pada HATI.
pandang dengan mata hati.  rasa dengan mata hati. nilai dengan mata hati.
kenapa masih mempersoalkan yang belakang sedangkan kita masih ada hari ini untuk dihargai demi dapat yang di depan yang lebih baik.

life is to short to wake up with regrets.
just love the people who treat you right and have compassion for the one's who don't.

kan?

2 comments:

  1. bila terlalu memikirkan sesuatu, tu yang asyik tak senang duduk je... apa2 pun, saya doakan yang terbaek utk anda... doakan interview success

    ReplyDelete
  2. @Muhammad Faizal, terima kasih atas nasihat anda.

    glad to hear that! :D

    ReplyDelete